maandag 17 oktober 2011

Amerikaanse toestanden in Europa


Ik ben de afgelopen twee jaar een aantal keren in de Verenigde Staten geweest, in de buurt van Detroit. Wijken in een deplorabele staat zoals daar heb ik eerder alleen gezien in de DDR, in 1981, toen ik daar op reis was met mijn middelbare school. En dan durfde ik natuurlijk nog niet eens de echt slechte wijken in, want dat is daar wel even andere koek dan Helmond.

Kinderen op de armere scholen in Detroit en Flint zijn voor een deel van hun school afhankelijk voor fatsoenlijke voeding. Soms kopen leraren er zelfs schoenen en kleren voor hun leerlingen, het soort verhalen dat ik voorheen alleen van Derde Wereldlanden kende.

Meende ik van dit soort extremiteiten in Europa toch verschoond te kunnen blijven, vandaag lees ik dat ook in Spanje een kwart van de kinderen ondervoed is en een deel van de kinderen onvoldoende gekleed door het leven moet gaan.

Ja mensen, geen cent naar Zuid-Europa en het is vast allemaal hun eigen schuld.

http://www.krapuul.nl/shrtnws/54427/amerikaanse-toestanden-in-europa/#comment-82329?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten