zaterdag 26 november 2011



Emile Roemer
Op 10 december aanstaande gaat het gebeuren. De SP, de PvdA, de Abvakabo, de Bijstandsbond, FNV Bondgenoten, Wajong Centraal, Platform Verontruste Ouders en vele anderen organiseren dan de manifestatie ‘Armoede werkt niet’ in de Brabanthallen in Den Bosch. Uiteraard ben ik erbij.
We gaan niet lopen mokken maar maken er samen een groot feest van. Carrie hebben we gevraagd de presentatie te doen, Harry Slinger zorgt voor de muziek en Sjaak Bral voor het cabaret. Natuurlijk zijn Job Cohen en Agnes Jongerius er ook bij. We hebben zelfs Paul de Krom, de staatssecretaris voor sociale zaken, bereid gevonden om te komen. Dat waardeer ik enorm: het wordt tijd dat het kabinet gaat luisteren naar de mensen die het hardst gepakt worden.
De bezuinigingen op de zorg, het speciaal onderwijs, de jeugdzorg, de bijstand en de sociale werkplaatsen doen mij pijn. Ze komen keihard aan bij juist die mensen die dat het minste kunnen hebben. Premier Rutte lijkt te denken dat armoede en tegenslag een keuze is. Maar wie met een beperking geboren wordt of later in zijn leven in de problemen komt, heeft die keuze natuurlijk niet.
Onze prestatiemaatschappij is niet ingericht op die mensen die niet meekomen. Het kabinet zegt tegen hen: ‘Zoek het zelf maar uit, daar wordt je alleen maar sterker van.’ Maar dat is wel een hele cynische boodschap voor mensen die zonder dat extra beetje hulp domweg aan de kant komen te staan.
Iedereen kent in zijn omgeving wel iemand die door deze bezuinigen geraakt wordt. Het zijn de werkers van de sociale werkplaats, die buurvrouw die door werkeloosheid in de bijstand is beland of dat is die dochter van vrienden die zonder extra begeleiding niet meer meekomt op school. Voor hen komen wij samen in Den Bosch. Kijk voor meer informatie opwww.armoedewerktniet.nl
 

Ik hou niet van spam maar toch wil ik je nu het volgende vragen. Stuur alsjeblieft deze mail door naar iedereen waarvan jij denkt dat hij of zij op 10 december er graag bij wil zijn. Zegt het voort en reserveer je plekje
 
 in de bus.
Doe het nu, om te voorkomen dat dit kabinet zijn zin krijgt.
Ik ben er bij! Jij ook?
Emile Roemer
Armoede werkt niet
 

Armoede werkt niet 
 

Afgelopen dinsdag hebben Job Cohen (PvdA) en ik op de sociale werkplaats in Den Haag (Haeghe Groep) de actie'Armoede werkt niet'
 
 afgetrapt. De bijeenkomst is het startsein van een tour door het land, waarbij aandacht gevraagd wordt voor de gevolgen van deze bezuinigingen.
500 SP leden
 

Nieuwe SP-leden op bezoek in de Kamer 
 

Vorige week zaterdag mocht ik 500 nieuwe SP-leden verwelkomen in de Tweede Kamer. Ik vind het echt fantastisch dat zij in deze tijd besloten hebben om samen met ons de strijd aan te gaan voor een beter Nederland. Het was een geweldige dag: kijk hier voor een verslag.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten