vrijdag 11 november 2011

Emile #Roemer ' Ik hou van #Holland '

11 NOVEMBER 2011


Beste marco opdam,

Emile Roemer

In het programma 'Ik hou van Holland' van Linda de Mol mocht ik geen ja, geen nee, en geen euh zeggen. In alle bescheidenheid kan ik wel zeggen dat ik een uitzonderlijke prestatie heb neergezet: geen ja, geen euh, maar toch af binnen 15 seconden. Best wel knap!

Maar alle gekheid op een stokje. Zo'n optreden is een mooie afwisseling op het boeiende werk dat ik gedurende de week mag doen, maar het echte werk gebeurt natuurlijk tijdens werkbezoeken door het hele land.

Afgelopen maandag was ik op werkbezoek bij de Fontys Hogescholen in Tilburg. Een jongen sprak mij aan en vertelde over een dance event dat hij helpt organiseren. Nu moet ik bekennen dat ik niet ieder weekend bij een technofeest kom maar dit dance event is echt heel bijzonder…

SENS11 vindt morgenavond plaats in Groesbeek, vlakbij Nijmegen. Hier draait het niet alleen om muziek maar juist ook om al die andere manieren om de zintuigen te prikkelen. SENS11 wordt georganiseerd voor jongeren zonder en mét een (verstandelijke) beperking. Wie doof is hoort niet de muziek, maar voelt juist de muziek. Speciale 'foodjockeys' lopen rond met hapjes om de beleving van de muziek te versterken. Er is plek om te gamen en om zelf DJ te worden. In een speciale ruimte kan de film 'Niemandsland'

worden bekeken van Osama Mohamed, een achttienjarige leerling uit het speciaal onderwijs.

Ik ben heel blij dat we in Nederland nog dit soort evenementen hebben. Het is aan ons allemaal om te zorgen dat ook mensen met een beperking volwaardig kunnen meedoen. Oprechte betrokkenheid bij elkaar, zo is ons land groot geworden, en daarin ligt ook onze toekomst.

Emile Roemer

Ps. SENS11 is morgenavond (zaterdag 12 november) in het Cardo Theater in Groesbeek. Kaartjes kosten 5 euro in de voorverkoop en 7,50 aan de deur. Meer info op:www.SENS11.nl

Geen euh, geen ja,
maar zes keer nee!

Het gezicht van 1 voor allen

Afgelopen zaterdag was ik te zien bij 'Ik hou van Holland'. Ik mocht geen ja, geen nee en geen euh zeggen. Dat ging dus…euh…

nou kijk zelf maar.

Driekwart van Nederlanders er op vooruit door zorgplan SP

Ewout Irrgang

Renske Leijten en Henk van Gerven presenteerden deze week ons alternatief voor de almaar stijgende premies voor de ziektekosten- verzekering.

Lees het plan 'Zorg voor elkaar'

op onze site of praat mee in de discussie op1voorAllen.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten