vrijdag 18 november 2011

Ik zou ook zakken voor de inburgeringstoets


Schrijver Rodaan Al Galidi won vorige maand nog de Europese Unie-prijs voor de letteren voor Nederland, met zijn boek De autist en de postduif. Maar ook al wint hij prijzen met zijn Nederlandstalige boeken, was hij al twee keer Zwarte Piet en is hij gek op fietsen, toch is hij voor zijn inburgeringstoets gezakt.

Als ik zo op diverse sites lees wat voor vragen er worden gesteld, denk ik, door welke gek is dit bedacht? Ik heb geen kinderen, dus weet ook niet wanneer een vrouw weer menstrueert na een bevalling; heb geen kinderen op de crèche, dus wet daar ook niets van; heb geen kinderen op school, dus ook niks; geen huurhuis, dus ook geen kennis.

Voor wie is deze test gemaakt? Of is hij zo onmogelijk gemaakt dat mensen gewoon moeten zakken, is lekker voor de score en zo kan de overheid zeggen dat al die mensen die het Nederlanderschap willen, gewoon te dom zijn om Nederlander te worden?
Nou ik zou Henk & Ingrid die test wel eens willen laten doen, volgens mij moeten die dan ook op het eerste de beste vliegtuig.
Hoewel, die hebben natuurlijk wel kinderen en een huurhuis en een uitkering, dus weten daar wel alles van.
Man wat ben ik kwaad!

Doe zelf een test en kijk wat je score is.
Ik heb hem gedaan en ben niet ingeburgerd, haalde 5,3. Dus paspoort dan maar inleveren?
Overigens heb ik deze gedaan zonder dwang, zonder stress, geen tijdsdruk en niet dat mijn leven er van afhing. Mensen die hem MOETEN doen, hebben dat allemaal wel en dan ook nog in een nieuwe taal. Ik vind het bizar en onmenselijk. bron/ krapuul.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten